• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61232
+
-

وصول ۱۳۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن  در استان

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۳۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شده است.

«محسن بسارده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: یک پروانه بهره‌برداری معدنی با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۱ میلیارد ریال امسال در استان مرکزی صادر شد. وی ادامه داد: ۶ پروانه اکتشاف معدنی جدید و یک گواهی کشف نیز امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد که میزان اشتغال قابل توجهی نیز به دنبال دارند.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی تولید می‌شود که مهم‌ترین آن مس، سرب، روی، طلا، فلدسپات، سنگ آهن، آهک، سولفات سدیم، سنگ لاشه و تراورتن است.

بسارده بیان کرد: معادن کانون محوری در حوزه کسب و کار و درآمدزایی و پیشبرد امور توسعه پایدار است که باید سهم آن در حوزه تولید و بالابردن درآمد ناخالص ملی به خوبی دیده شود.

وی اظهار کرد: همان‌طور که صنعت می‌تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان و در نهایت کشور داشته باشد، توجه ویژه به معادن و حمایت گسترده از فعالان این بخش نیز می‌تواند گام مهمی برای حل مشکل بیکاری در جامعه باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید